2014. január 10., péntek

Elso napok Avilesben

A megerkezest koveto reggelt egy atmozgatassal kezdem, ami szaz fekvotamaszban merult ki, majd nyakunkba vettuk a varost es Szabi megmutatott minden fontos reszt, ettermet, helyi kulonlegesseget, stb. Ebed melle egy cidra nevezetu italt ittunk, ami nem nyerte el tetszesemet elsore...de ez mindenkivel igy van allitolag... es a helyiek nagy kedvence is. Ez egy erjedt must izu lotty, ami raadasul budos is... sebaj, lesz idom megszeretni.
A delutant a parton toltottuk Salinasban, ahol eleg nagy, olykor 10 meteres hullamok is voltak. Az ocean felett hatalmas para reteg kepzodott... eleg szep volt ez a jelenseg :-).
A kovetkezo napon Sara-val talalkoztunk. O volt a kis partfogonk...segitett ugyeket intezni,mivel itt tenyleg senki nem tud angolul...dobbenet. Eloszor a NIE-t csinaltuk meg... ez a kulfoldi munkavallalashoz kell, majd a TB, vegul a bankszamla kovetkezett. Konnyen ment minden igy hogy volt segitonk :-)

Delutan egy japan etterembe mentunk, ahol 7euroert annyit ettel amit csak akartal... volt itt minden..rak, polip,sushi,gyumolcs,stb. Majd az IKEA-ban fejeztuk be a napot. Megvettunk mindent ami szukseges a lakasba.
Vegul a kis atmozgato fekvotamaszok ismet elojottek :-)

Szerdara orvosi vizsgalatra voltunk hivatalosak. Ezt azert emlitem meg, mivel eleg mokas ugy kommunikalni a dokival es az asszisztenssel,hogy nincs kozos nyelv.... ment a mutogatas es az.activity :-) sokat nevettunk. Nagyon jofejek voltak :-)

Fel ketto fele gondoltam eleg a benti edzesbol...keritek egy jatszoteret es huzodzkodok, amig nem talalom meg a termet... kint 20 fok, napsutes fogadott... az emberek poloban jartak... nagyon jo erzes volt egy kis nyarat erezni januarban... majdnem mint tavaly :-)
Nagyon kozvetlenek itt az emberek...leszolitanak es mindig van par kedves szavuk, meg ha egyelore nem is ertem :-).
Edzes utan elindultam a varosba hogy immar idegenvezeto nelkul korulnezzek... imadom amikor egy idegen helyen csak magamra szamitva bolyongok. Nem nagy a varos, megis szandekosan probaltam elveszni, beolvadni a helyiek koze... gyorsan jonnek a szavak... hatalmas sikernek elek meg minden egyes utcan felismert szot.
Egyelore elvezem az itteni eletet, ma mar konyvet is ragadtam hogy belevessem magam a spanyol nyelv szepsegeibe :-)
Csak az a franya maszas hianyzik... remelem kovetkezo bejegyzesbe mar beszamolhatok errol is...

Az elso munkanapot izgatottan vartam... nem tudtam mire lehet szamitani egy kulfoldi munkahelyen. A HR-es lanyok kedvesek voltak. Alairtuk a szerzodest a milliokrol, majd leultem a helyemre. Egy cseh srac es meg vagy 6 spanyol emberke lesz a kolegam...fiuk lanyok vegyesen. Mindenki nagyon jo fej, foleg Jaroslav, Raquel es Daniel voltak szimpatikusak. Az ebed 3 magyar es 2 angol tarsasagaban tellt egesz jo hangulatban. Maga az epulet egesz jo..kozepen aranyhalak uszkalnak. Annyira megszoktak az embereket,hogy amikor beraktam az ujjamat, az egyik be is kapta azt :-). Ugy nez ki 1-2 honapig itt sem kell semmit csinalni... ugy latom ez szakmai artalom :-). "Melo" utan gyorsan kimentem meg a jatszoterre, huzodzkodni egy kicsit, mivel most esos napok jonnek. Rengeteg gyerek is volt kint a szuleivel, akik nem ertettek mit csinalok, de probaltak utanozni es beszelgetni...mikor kozoltem hogy en nem beszelek spanyolul..kinevettek a gyerekek, mondokakat mondtak nekem ami valami ilyesmi volt: "el chico no hable espanol", es meg valami, ami azt jelenti hogy a fiu nem beszel spanyolul ... sokat nevettem... mas itt az elet, de valahol megis ugyanaz.

Lassan zarom soraimat...kepeket nezzetek..van a szobamrol is egy :-)

Buenos noches :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése