2010. december 26., vasárnap

Hvar Trip I.

Kiutazás:

Reggel 6:00 kelés, reggeli, csomagok be majd indulás. Utolsó pillanatban eszembe jut az iratok ellenőrzése. Igen, persze nincs nálam se személyi, se útlevél. Gyorsan magamhoz veszem és már indulunk is anyummal a vasútra. A vonatom pontos 07:45-kor begurul és pár pillanat múlva már robogok is Zagrab felé...

Magamhoz veszem Judittól kapott könyvem (Az igazi szeretet 10 titka) és teljesen elmélyülök benne. Ismét bebizonyosodik számomra, hogy az életben semmi sem véletlen. Nem véletlen a találkozásunk és az sem, hogy pont ezt a könyvet kaptam tőle. Mire a határhoz érünk már ki is olvasom. Azon gondolkodom, hogy milyen sokat tanultam, és mennyit kell még fejlődnöm többek között a szeretettel kapcsolatban.

A határon az izgalom a tetőfokára hág. Úgy érzem magam, mint egy drogcsempész, pedig erről szó sincs. :) Fél óra várakozás után (közbe mindenki eltűnt a vonatról kivéve 1 magyar lány) végre megjelennek a vámosok. Gyors útlevél vizsgálat, majd zakatolunk tovább...

Percre pontosan érkezünk Zagrabba, de tudom, hogy sietnem kell, ha el akarom érni a busz csatlakozást. Ez is simán megy, 14:00-kor már a buszon ülök (szerencsémre a legjobb helyet kaptam) és robogok tovább. A busz egyetlen egyszer áll meg Spliten kívül. A kikötőbe érve szakadó eső és éjszakai sötétség vár. (19:15)

Hamar kiváltom a jegyem a 20:30-as kompra, a jegyárus hölgy nagyon segítőkész ( mindenhol ezt tapasztalom) A kompon össz-vissz 40 ember lézeng java részt helyi lakosok... Lecuccolok, majd bejárom a hajót töviről hegyire. Amint kifutunk a nyílt tengerre az eső eláll és én a fedélzeten élvezem a lágy tenger hullámzását és a levegő illatát. Egyszer csak ír Andris: "kicsit para van, mert Miro elfeledkezett rólad és bepiált!:) Elméletileg van a hajón egy szlovén csapat akik hozzánk jönnek. Jó lenne ha csatlakoznál hozzájuk, ha nem férsz be kimegyünk eléd!" Hamar megtalálom őket. (pont mellettem ültek le) Kis segítséggel megbeszélem velük a dolgokat és immár együtt utazunk Sveta Nedelja felé!:)

23:30 felé megérkezem és elfoglalom szállásom Andris külön bejáratú lakosztályában. Amint belépek, le esik az állam a gyönyörtől. A kandallóban lobogó tűz, meghitt karácsonyi hangulat, igazi mászós kuckó! :) Éjjelig beszélgetünk, majd nyugovóra térünk...

II. Nap

8:00-kor keltünk, kontinentális reggelink után melyet a teraszon fogyasztunk, úgy döntünk, hogy lemegyünk a Cliffbase-re. Amint oda érünk elkezd esni az eső és a szél is felerősödik. Andris körbevezet, megmutatja mit alkottak Miróval ez elmúlt pár hónapban. Mit mondjak? Van látszata...:) Az eső nem csillapodik, úgy döntünk maradunk és kocka pókerrel ütjük el az időt. Ahogy telik-múlik az idő önkéntelenül odapislantok a horizontra. Egyszer csak forgószelet pislatnok meg. Andis is megdöbbenve nyugtázza a különös természeti jelenséget ,melyről videót is készítettem. Közben befut egy 8 fős Szlovén csapat, de ők is a verandán maradnak. Sokat beszélgetünk, főztünk egy fantasztikus ebédet majd visszatértünk a faluba. Most neki állunk jógázni, majd lassan nyugovóra térünk, hogy holnap frissen és üdén kezdjük a napot...

Folyt. köv.

Gabó

Néhány kép:

1. fantasztikus leírás. Várjuk a részleteket, ha minden igaz mi is jelentkezünk Misjáról.

2. amúgy irigykedek rád... gyerekkori álmom hogy egyszer forgószelet láthassak... :)

3. Bálint nem akarok rád ijeszteni, de jelenleg kb 16 fő jött ide szlovéniából mászni, az ottani hőmérséklet 0 fok korül van!

4. nah legalább most az egyszer csapatós az idő...

és legalább nem lógnak top rope-ozók minden útból.. :D

5. Hi Tesó,

Nagyon jók az írásaid, jól fogalmazol! Örülök hogy rendben odaértél és minden klappolt! Látom a rozmaring még decemberben is frissen befigyel a kajába, néztem az időjárást derült időtök lesz holnaptól 10-11 fokkal, no felhők! Jó mászást!

Tibi

6. Thx! brother! Kár, hogy nem jöttetek! Remélem egyszer Ti is látjátok, majd ezt a földi paradicsomot! Amúgy ma árnyékba volt 15 fok:)

7. Hi Tesó!

Neked is NAGYON BUÉK! :-)