2010. december 7., kedd

Mikulásnapi Paklenica 12.03-05

Minden tavaly kezdődött... (a legelső bejegyzéssel). Dvigrad lett volna most is a cél, de az idő nem engedte. Így kitaláltuk, hogy ahol jó idő lesz oda megyünk... Így maradt Paklenica. Csütörtök este felmentünk pestre Mátéért és Sanyiért. Majd egy kis beszélgetés és miegymás után lefeküdtünk, hogy kialudjuk magunkat 3,5 óra alatt... (nem sikerült).
4:30 kor volt indulás, vagyis lett volna, csak Gabó és Rita elaludtak, így 4:50 fele indultunk. Olyanok voltak az útviszonyok, hogy gondoltam arra, hogy forduljunk vissza... ilyet még nem láttam 50 km/h val mentünk a pályán egy nomvonalon, amit ha elhagytál megcsúszott az autó. Találkoztunk a határ előtt egy kamionnal... elakadt. Egy dolog hajtott minket, hogy Paklenican 10 fokokat mond, ezért nem lesz hó. Igy is lett ... röpke 7 óra alatt megtettük az 520 km-t.
Megérkezés, jegyváltás, cuccok elő... majd hatalmas jégeső széllel. Megállapitottuk hogy aznap már nem lesz mászás. Slackline kifeszit, pálinka elő, akár csak a bor, sátor állitás... Lementünk a partra...kis megmártózás a 10 fok körüli vizben... ivás beszélgetés... majd vissza a campingbe az öreg Gesztesihez :) Az este jó idő volt..mindenki jól aludt. Felkelés és mászás délutánig a hideg falakon, majd délután túra tengerszintről 350 m-re... morénalejtőn és köveken felfelé... Horvát srácok projekteltek egy bitang plafon áthajlást... kérdeztem mit kér... nem mondta de szerintem tuti van alaphangon egy 7C+.
Sötétedéskor értünk a kocsihoz, majd a hideg miatt ismét üveget ragadtunk... jól éreztük magunkat mind a hatan: Rita, Zita, Sanyi, Máté, Gabó valamint én is.
Másnap reggel korai kelés (8óra) pakolás és irány a fal... Gabóval azt terveztük hogy 350m -re megyünk az előző napi falhoz csapatni valami durvákat...de Sanyi vonata közbeszólt... Így délután fél 2 kor indulás volt... Csapattuk neki rendesen...az 520 km-t 4,5 óra alatt teljesitettük... Máté este még nálam aludt... átmentünk Gabóhoz megbeszélni a történteket, valamint ráoltani Mátét a nyári Hvar-szigetre (szerintem sikerült) :)

Képek:
Rita művészi fotója:

üdv

1. a mikulásos, meg a tengerparti kép mindent visz. anya azt mondja nem vagytok normálisak.. :D

2. nagyon jól érezte mindenki magát... lesz még durvább fotó is :)