2010. augusztus 28., szombat

Boulder,Nussdorf



Mivel is kezdjem? Talán,hogy szeretnénk megmászni a Watzmann-t. Nem magas,2700-2800 méter. De szerintem az,hogy 600 méterről kell felmenni az igazán kecsegtető. Kilátás pazar lesz,hiszen az egyik oldalon a Königsee,a másikon meg az Alpok többi csoportja terül el. Szóval,neki álltunk rágyúrni. Elmentünk hát hétfőn egy 1650méteres csúcsra a közelbe. Kellemes volt. Elfáradtunk,besöröztünk és..... Na mindegy,egészen ellazultunk.
Lejövetel után gondoltam,hazafelé megnézhetnénk egy boulder tömböt Nussdorfban. Úgy is arra megyünk haza. Megtaláltuk elsőre. ELSŐRE!! Mint a mesében. Ilyen még nem volt. A becsületes neve Nussdorfer Boulderwandl. Amit lehet róla tudni: 8-9 méter magas,és hogy van egy két nittelt út,egy ill. két három nittel. Hiszen áthajló,belóg egy fa,nem vízszintes a talaj,kilógnak a kövek a földből. Hát ezért van nittelve. Egyébként hasonló mint a Gesztesi tojásfal. Fasza peremes,néha egyujjas lukas és MARHÁRA VÁG. Viszont nem könnyű utak jellemzik. Találtam egy 6-ost felfelé,a többi biztos,hogy nehezebb. A nittesek meg 8 és a feletti nehézségűek.
Lényeg,hogy tegnap kimentem. Katica a városban, esőben vásárolgat,és a nemnormális barátja meg esőben egyedül mászik. Szerencsére ha esik is,oda nem nagyon ér el,hiszen az áthajlás és a felé nyúló fák megvédik. Szóval másztam,és elkövettem életem első kötél szólóját. Egy 7+/8--t,majd mondjuk egy kb. 8/8--ban, Para volt keményen és elkövettem egyik legnagyobb bakimat az utóbbi útban. Két kötélszár(fő a biztonság),egyiken pruszik,másikon asap. Beleesek,és parából ráfogok a pruszikra. Az csúszik,hiszen magam felé húzom,az ujjaimat égeti a kötél,mikor is a fájdalomtól elengedek mindent. Megálltam. Felnéztem és azt veszem észre,hogy eléggé lejöttem. Mondjuk alattam van még 2-3 méter! Tanulság: nincs para és ne adjam fel! Neki megyek még egyszer,és még egyszer. Utána még másztam egy két kunsztot,és persze előtte is. Kint voltam vagy 3 órán át,EGYEDÜL.Kemény és nagyon élvezetes volt! Talán van némi tanulság is mögötte.


4 megjegyzés:

  1. Egész szép helyeken jársz te hülye :) aztán csak óvatosan...

    VálaszTörlés
  2. így elég ratyi a kérdés, szóval merre van ez a boulder hely... ? milyen utak vannak, kaller ilyesmi érdekelne esetleg :)

    VálaszTörlés
  3. Csá te hülye! Ne dumálj,gyere ki mászni. És utána dumálj!:)
    Bálint: ez NÉmetországban van,Rosenheimtől 15-20km-re délre az Osztrák határ felé. Gyere ki/gyertek ki és megmutatom a helyet. KAllert sajnos még nem tudtam beszerezni a helyről. De a környék miatt egy hetet érdemes rászánni.

    VálaszTörlés