2010. augusztus 27., péntek

Elsőposzt

Nos ez lenne az első bejegyzésem mondhatni minden kezdet nehéz :)
Ildomos lenne bemutatkoznom, ha már így alakult. Gergő vagyok keletről onnan is Miskolcról. Másfél éve mászok és a mászó vírus felettem is totálisan átvette a kontrollt. Tömören.

Akkor most beszámolnék az elmúlt hetemről amit Pesten töltöttem. Az utam hivatalos célja egy továbbképzés volt, de az csak 9-15 ig tartott, így hát mi mást lehetett tenni mint felfedezni a környék illetve az idő adta mászó lehetőségeket. Hétfőn érkeztem ez a tervezés napja volt egyeztetés a holnapról szállás elfoglalás miegymás. Kedd délutánra egy csókakői mászást terveztem be Fidivel é
s Gabóval. 4 órási vonattal mentem 5re ott voltam 6kor már beszálló volt.

Csókakő

Első benyomás nagyon tetszett maga a környék és a szikla nagyon szép volt. Ordított róla, hogy meg kell mászni és gyönyörködni a tájba. Az utak nagyon szépek voltak és könnyűnek abszolút nem mondhatóak. Egy szép 6os úttal kezdtem aztán egy 7--t próbálgattam, amin nagy nehezen felvergődtem, de mire megismertem hogy mi merre teljesen kimerültem. Gabóék projektjeiket zúzták és már közel vannak igencsak. Teljes sötéteséig másztunk. Nagyon jó élmény volt és alig várom, hogy megint ott legyek. Van miért vissza menni. A hazaút kalandosra sikerült...
Eljutottam a délibe majd a Margit hídnál realizáltam , hogy az utolsó hév elment.. Átfutott rajtam egy kis mi lesz most érzés, de nem estem kétségbe. Abba biztos voltam, hogy taxit nem hívok, de ugyanakkor fogalmam nem volt hogy juthatnék bkvval el a csillaghegyig... Marad a B terv egy támpont volt a hév vezetéke, ha azt követem eljutok a hotelig. A dolgot nehezítette, hogy éjfél elmúlt 8-9 megálló várt még rám, fáradt voltam, éhes és ki voltam száradva. egy kálvária volt minden nesz után azt vártam mikor áll a vesémbe egy kés, de nem ez nem történt meg és 10km erőltetett menet után 3/4 2 re beértem a hotel szobába.. Alvás..

Szerda.. az még itthon is mászó nap terem pedig van bőven állítólag.. nyakamba vettem a várost cél a mountex boulder klub volt. Egyszer már jártam itt és nagyon jó benyomást tett. Sajnos ez a mostani alkalomra nem volt volt elmondható. Felújították azóta, ezzel persze semmi baj nincs nem tetszettek a színek nem nagy dolog.. A pultos finoman szólva sem volt segítőkész és az egész helynek a kisugárzása nyomasztó volt. A fogásokba nem sikerült rendszert találnom, hogy vannak az utak stb.., de ha már itt voltam mászok. Plafon kunsztokat próbálgattam több kevesebb sikerrel. Eluralkodott rajtam fokozatosan a húzzunk innen érzés.. finger boardal durrantottam aztán mentem.. Találtam egy képet róla, de a hely közel sem ilyen impozáns mint ezen a képen.. ja és kurva drága:D 1200 volt a napijegy..A következő check point a spider klub volt.

Spider Klub

Csütörtök délután mentünk le a kollégámmal olyan 5 körül.

Első benyomás: A kiszolgálás nagyon korrekt volt barátságosak és segítőkészek voltak végig. A terembe érve, valahogy csalódás fogott el. Úgy olvastam, hogy ez Magyarország legnagyobb terme, ehhez képest kerestem a méreteket, de nem találtam. Utak kb 8-10métereseket. A csarnok maga számomra kicsinek mondható (a factoryba kb 2x elférne az egész cumó). Az utak száma és a változatos fogások kompenzálták ezt a kisebbségi érzés. Sokan voltak egyébként, kicsit szűkösen, de elfértünk, lényeg, hogy a közel 100 útból bőven lehetett válogatni. Az utak változatos nehézségűek és nagyon tetszett, hogy két egyforma fogást nem találtam... A nagyrészük be van felsőzve, de lehet előlmászni is, ha az ember fia lánya igényli. Kihívásokat bőven rejtegetnek a szép negatív, pozitív és plafon táblák.

Akkor most jöjjön a negatív kritikák tömkelege:D

A falról annyit, hogy képzeljetek el egy lelakkozott asztallapot fúrjátok ki és rakjatok rá fogásokat.. Mondanom sem kell, azt hogy a falra is lépünk el lehet felejteni, úgy csúszott mint a takony.Az, hogy ez miért jó nem sikerült választ kapnom senkitől csak találgatni tudtam aközött, hogy elfelejtették érdesíteni a felületet vagy szándékosan cipő kímélés.. , ha az előbbi akkor epic fail, ha utóbbi arra meg azt tudom mondani, hogy ha a mászócipőt kímélni akarom akkor berakom vitrinbe, szvsz azért van a cipő, hogy másszak vele. A másik dolog, ami ennek egyenes következménye, mivel nem tud falat lépni a mászó kolléga így a fogásokat fogja szarrá taposni. Ennek eredményeképp szép kis gumi bevonatot kaptak a fogások, ami szépen fényesre kopott és hasonlóan csúszik igaz bő ziával tudtam kompenzálni ezt, de rettentő zavaró volt arra figyelni hogy ne csússzak le a fogásról se lábbal se kézzel. Egyébként egy kurva jót másztunk a negatívumok ellenére és ha ott lennék megint elmennék.. A napijegy egyébként 1500.

Összeségében Factory > Spider klub

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése