2012. február 7., kedd

A kétszeres hétvége


Az elmúlt hetekben nem sok minden történt,azon kívül,hogy az ,,ördög" nem aludt. Hanem a múlthéten felkerekedett és elutazott oda,ahol egyszer már egy nagyon érdekes völgyet látott.
Gondoltam megnézem,dacolva a hóval és a hideggel.
Gondoltam jó lenne a rosenheimi srácoknak,ha nem kéne Sparchenbe utazni nyáron,azért hogy hűvösben másszunk.
Ezzel vezérelve indultam útnak. Egészen Erl ig,ez Rosenheim és Kufstein között fél úton van. Erl nél fel kell menni kocsival Erlerberg irányába,kb 10 perc se,majd egy jól irányzott kanyarban leparkolsz,és az úttól 5-10 perc sétával eléred ezt a csinos patak völgyet.
Kb 200 útnak adna otthont,változatos formáival,a boulder mellett.
Még kérdezés alatti stádiumban van a hely,habár pár fúrt utat már láttam.
Mostani hétvége a gondolkozás(már megint ,,megszüntettek " valamit a kis hazámban) és a jég mászás ismerkedésével telt. Az elsőt minden helyzetben az utóbbit Kaprun mellett Sigmund-Thun-Klamm nevű helyen gyakoroltam.
Kezdem az utóbbival. A hely egy gyakorló központ,mind Drytooling mind jég mászás szempontjából. Vannak utak,kb 20m esek WI 6+ ig,meg vannak utak M 9+ ig. Bár inkább már ettől feljebb,hiszen olyanok is vannak ,amiket a térkép nem jelöl. Én egy boulderrel kezdtem és fejeztem be kb 45 perc után.
A már meglévő M10 em mellé,kaptam egy alpin fejszét,és 4 oldscool jég csavart.
A boulder közben arra jöttem rá,hogy ez a típusú fejsze a merőleges faltól valamivel pozitívabb falig jó csak. Merőlegeset,sőt áthajlót már nem kell ezzel a típussal mászni. Majd gyakoroltam egy kis egy kezes csavar behajtást. Utána átnéztük a völgyet,megnéztük Kitzstein-t és mentünk haza.
A Bergsteigen.at -n lehet infót találni a völgyről.
Persze akinek ez nem elég,az Loferben és Leogangon szarrá mászhatja magát a több száz méteres mix utakkal.
Hadd folytassam az előbbivel.
Tudom,hogy ez az oldal nem ezért van,de a legtöbb ismerősöm és barátom ezt olvassa.
Történet megtörtént,a Malévott eladták. Majd kormány váltásnál visszavásároltuk,kicsit drágábbért(infláció,érték növelés stb.),mikor is annyira kezdtünk szarban lenni,hogy még szarásra is alig jutott az országnak. De Mi visszavásároltuk.
Tanultam ,hogy ez a légi társaság Európa legfiatalabb légi társasága,ebből kifolyólag a legmegbízhatóbb gép parkkal rendelkezik.
A lényeg,hogy visszavásárlás után elbuktuk. Állítólagos uniós megdorgálások révén a vállalkozók hamar pénzhez szerettek volna jutni,a Malév nem tudott fizetni,és így elbuktuk.
Mint amikor bezárt ez és ez és ez. Csak a helyzet,hogy én személy szerint lefosom a kormányt,de mi lesz azokkal akik ebből kerestek. A média szerint évi 60milliárd volt ez az összeg. Ha ezt az összeget elosztom 150000 ezerrel(kb a 100000 bruttója)akkor 400000 ember jönne ki. Legyünk reálisak és azt mondom 300000 ember esik el MEGINT a munkától.
És ez nem a kormány hibája. Hanem egy másik népé. Nép???? Az ilyen még kutyának sem nevezhető.
Vannak elméletek,és igazolások,amik azt mutatták már a 2.vh után,hogy hogyan kezdték eladósítani a népet. Hogyan bolygatnak meg egy több mint 2 ezer éves kultúrát.,és hogy hogyan zavarják el a lakosokat.(munka helyek megszüntetése,gyárak,iparok bezárása,banki hitelek(európai országok közötti szinten Magyarországon van a legtöbb bank= a legtöbb hiteles)). Hogyan vásárolják fel az országot(édesanyám mesélte,és nem ő az egyedüli,hogy aki 6 éve házat vett hitelből,az már a semmit fizeti vissza,hiszen a telek ára felére csökkent. Kvázi,hitelt úgy kaptál,hogy a 10 milliós házból ki kellett fizetned 5 milliót,a másikat a bank adta. Most a házad 5 milliót ér.
Vég törlesztési lehetőségeknél,mivel lehetett ezt is kérni,a papír munka majdnem annyi mint a hiteled. ?????????
Ezek és más egyéb gondolatok keringnek bennem,és nem értem MIÉRT NEM ÉBREDNEK RÁ A LAKOSOK. Nem kell kimenni a kormány elé tüntetni,hogy majd a nép pénzén fogdába tartsák azt akit elkapnak,elég ha pl nem vagyok megelégedve a tömeg közlekedéssel? a villany számlával? vízdíjjal? sorolhatnám mivel. Nem, szállok fel és nem szál fel egy egész város a buszra. Nem kapcsolja fel a villanyt egy egész falu.........
Lehet hogy kintről könnyen beszélek,de ezért menekülök inkább egy sport mögé,mivel addig is nem ezen gondolkozom.
ÉBREDJETEK akik Magyarországinak érzitek magatokat!!!!
Bocs de már ki kellett,hogy jöjjön egy része. :)

2 megjegyzés:

  1. én sosem éreztem magam ilyen árpád zászlós, meg "tarsolylemezes" magyarnak, sőt hogy őszinte legyek egyáltalán nem színpatikus. sajnos az a forma ahogy a tiltakozást írod, egyszerűen semmis. nem teheted meg hogy nem szállsz fel egy buszra, egyedül semmit nem érsz vele, és nagyon nagy tömeget kellene megmozgatni hogy tessék-lássék is valamit. az automentes napon, aminek a bicajjal gyaloglással való közlekedés a lényege, a bkv semmit nem vesz érszre hogy kevesebben közlekedtek volna,... szerintem meg igenis ki kell menni tűntetni. egy kis polgárnak nincs más figyelemfelhívás a kezében.

    de igazából egy szemétdombon ahol az emberek saját maguk alá szarnak akarunk e palotát építeni?? Minek? Kinek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja. Csak emlékeztetnélek a paraszt tüntetésre,ami a parlament előtt volt. Birka és egyéb apróságok sütése,zabálással és piálással.
      Ehhez képest az én módszerem humánusabb és lényegretöröbb. Csak nem félős emberkékkel kell ezt megtenni.
      Másik. Te is én is és még sok ember ott él. Én nem szarok rá. Szóval nekem,neked,anyudnak,családodnak és a jövődnek akarok palotát.

      Törlés