2012. június 4., hétfő

Bölénycsaláddal a Mátrában

Péntek munka végeztével Évivel kettesben indultunk Fehérvárról Dunaújvárosba, hogy kivételesen onnan induljunk útnak a Mátrába. 18:00 magasságában már át is cuccoltunk Bölényékhez (Bölény, Bölényné és Kis-bölény), és már indult is a suttogó egyenesen Parádóhuta felé. (Petikécske nagybátyjának a hétvégi házikójához.) Még sötétedés előtt befutottunk. Gyorsan elfoglaltuk a szállást, kis vacsi és terepszemle után jöhetett a megalvás.

Szombaton 8:00-kor ébredt a csapat. A célpont Kis-Csókakő volt. Itt még egyikünk sem járt... Miután mindannyian ittunk az örök élet vizéből (Klarissa forrás), kisebb-nagyobb kitérőkkel, kilátó keresgélésekkel, de 12:00 tájékán sikerült a sziklákhoz érnünk. Miután mindenki kifújta magát, megkezdődött az ostrom. Mivel rajtam kívül még senki nem mászott vulkanikus kőzeten, így mindenki egy számára igen könnyű úton melegített, barátkozott a kővel. Ezt követően már jöhettek a "keményebb" falatok, melyeket kisebb nagyobb sikerrel teljesítettünk is. Évi sikeresen abszolválta élete első elölmászását és Bölény is szépen megmászott egy piazos utat. Heni, igaz felsővel, de egyben mászott egy 7+-t magam részéről néhány 7es és egy 7+ os-t könyvelhettem el. Beszáltam a Teve direktbe is, de ez sajnos nem jött össze, sőt még az egyik expresszem is ott felejtettem az utolsó akasztásban. :( Időközben megérkezett a rossz idő, így távozni kényszerültünk. Haza felé még megnéztünk néhány helyi "látványosságot", majd vissza az alaptáborba, ahol Bölény elkészítette az isteni vacsoránkat. (Lö-csó) Miután mindenki degeszre ette magát, még megittunk a jól megérdemelt sörünket, megraktuk a kandallót ("Mert hegyen, másképp mennek a dolgok..."), majd nyugovóra tértünk.

Vasárnap csodaszép napsütésre virradt. Miután mindenki megreggelizett, és szépen puccba vágtuk szállásunkat, nekivágtunk felfedezni Pálosvörösmart szikláit. (Hollókő) Jómagam 3-4 évvel ezelőtt már voltam itt, de a többieknek ez is újdonságnak számított. A parkolótól kb 30. perc zarándoklat után értünk a sziklákhoz. Lecuccoltunk, szusszantunk egy nagyot, majd ismét ostrom alá vettük a tömböket. Bölény egy gyönyörű 5+ os repkóval nyitott, amit utánna Heni is ismételt, majd Évi is megnézett. Én próbáltam itt is minél több áthajlást mászni, hogy jöjjön az erő. Áthajlásban nem volt hiány... Másztam 6-7-ig egy rakás áthajlást. Volt, hogy 6+-ért több mozdulatos plafonban találtam magam. Szóval az Os fejlesztésére és erősítésre tökéletes utakat másztam. Belenéztem az I. Ivánba is, de az első próba utána motivációm jócskán alábbhagyott. A peremek még mindig nagyon picik és az idő sem túl kedvező a betartásukhoz. (fülledt meleg...) Miután mindenki rommá mássza magát és Kis-bölény is tol egy bouldert, elindulunk hazafelé. Tikkasztó kánikulában vergődünk vissza Dunaújvárosba, majd Székesfehérvárra kb. 20:00-ra.

Köszönöm, hogy veletek tölthettem a hétvégét, ismét csodás élményekkel gazdagodtam!

Uff!

 Gabó


Az alaptábor

Bölény élesben

Heni éledben

Évi első elölmászása

Egy kis bohóckodás

Teve direkt

Készül a vacsi (összeült a törzsi tanács)

Lö-csó

Dinner-time

Kisebb bölénycsorda a falon

Életkép

I Iván

1 megjegyzés:

  1. evoálá
    Sziasztok!
    Találtam egy köztest, Mátrakeresztesen, Kis-Csókakőn, a Tevefej áthajlásában. Akinek hiányzik jelentkezzen! lgyula70@gmail.com
    via szikla.hu

    VálaszTörlés