2010. szeptember 6., hétfő

Hámor

Múlthéten csütörtökön sikerült kijutnom végre. Hárman vettük célba a falat, olyan délután 4körül. Nem könnyítette a dolgomat, hogy náthával küzdöttem. Tökéletes mászóidőnk volt. A nagyfalat vettük célba első körben. A helyzetet nehezítette, hogy kaller nélkül vágtunk neki:D Rám hárult a hősi feladat, hogy felvigyem a kötelet. Nézegettem alulról nem mintha, sokat láttam volna a felettem 20méterre tornyosuló sziklákból. Gondoltam itt jó lesz és megálltam egy karikánál, amit a földről is elértem és akasztottam az elsőt. Első pozitív benyomás egyébként a hely makulátlan tisztasága volt, de tényleg semmi szemét nem volt eldobva még egy makukahéj sem. A másik + hogy kurva jól van nittelve az egész fal. Most itt nem a sűrűségre gondolok hanem arra, hogy nem nittek hanem karikák vannak a falba. Ez lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag bárhonnan leereszkedjünk. A nagyfalon lehetőség van akár 3kötél hosszas utat is mászni, traverzbe le-föl keresztül-kasul mászható az egész. Visszatérve a mászásra, elindultam tökvakon, az útba. Középtájon voltak pszihés gondjaim tekintve, hogy alattam 2m-el volt az akasztásom és felettem még láttam, hogy menni kell. Picit elakadtam, de miután lenéztem realizáltam, hogy kurvára nem kéne leesni mert fájna, viszont az rettentően zavart, hogy fogalmam nem volt arról, hogy a következő kunszt egy 8as lesz vagy egy 5ös, végül tapogattam toltam húztam akasztottam, majd simán felrongyoltam a standig, magamban mondtam, hogy betegen nem is rossz, de akkor abban a pillanatban, valahogy nem éreztem, hogy beteg lennék, csak gyönyörködtem az alattam elterülő völgyben. A következő utam egy hasonlókaliberű út volt , de ez már ment simán. Kezdett sötétedni, sőt mire rám került sor már fejlámpával kellett mászni. Ezt már a kisfalon tettük meg. Felsővel másztam egy gyönyörű 5méteres repedést, harmadik próbára végigmásztam rajta. Kisfalról talán annyi elmondhatok, hogy nagyon népszerű ezáltal a fogások meglehetősen zsírosak, de nem vészes... Összeségében egy jó kis délután volt este méltán öblítettem le egy jó kis sültcsirkével a mászást és közben megnéztem miket másztam, mint 3 út 6os volt. Végezetül pár kép:

Ezt a falrész ostromoltuk, épp biztosítok

A kisfalról egy nagyon rossz kép

Hámorról hallottunk legendákat, hogy csak engedéllyel lehet mászni elveszik a cuccot stb.. Most, hogy így közelebbről elbeszélgettünk Himmerrel, elmondta, hogy nem fog senkit baszogatni egy évre ki kell fizetni a 2500-öt ,amit arra kell hogy tisztán tartsa a helyet. Ezt alá is írom, hogy gyönyörűen rendben van minden. Új padok asztalok vannak, szépen el van kerítve. Másfelől felmerül a kérdés, hogy milyen jogon kér pénzt stb.. igazából nem fogok ezen vitatkozni senkivel kifizetem azt a szaros 2500öt egy évre és mászok. Remélhetőleg mihamarabb jelentkezek, kinéztem egy 8as projektet, azt tervezem kimászni.

Ui: a múltkori hölgyet már nem találtam ott :( :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése