2010. december 30., csütörtök

Hvartrip III.

Szerda:

Reggel korán kelünk (7:00), előző este Miro kiadta a parancsot: " Holnap 07:45-kor sorakozó, kezdődik a munka!" Természetesen ez a parancs rám nem vonatkozott, de mivel számomra a fizikai munka kellemes időtöltés úgy döntöttem én is beállok a brigádba! Talán ezzel a házigazdánál is szerzek néhány jó pontot...

Gyors reggeli után eligazítás következett. A szerdai munkánk a következő volt: 60 darab zsalukő át transzportálása Sveta Nedeljaból a Cliffbase-re! Ez első hallásra nevetségesen kevésnek hangzik, de az itteni viszonyok mellett nem kicsit körülményes a munka! Hogy Ti is értsétek: 1. zsalukő kertből kocsiba be, 2. kocsival kikötőbe le, 3. zsalukő kocsiból mólóra le, 4. mólóról 20 zsalukő csónakba be, 5. csónakkal irány cliffbase, 6. zsalukő csónakból ki, 7. Végül zsalukő ház mellé fel. (Ez kb. 15-20 lépcsőfok ) Ez talán 1 kisebb pihenővel 12.30-ig be is tartott.

Ezt követően végre a mászásé volt a főszerep!:) Andris a Green elephant nevű úttal kezd. Felküzdi magát, majd én is belenézek, de csak top rope. Annyira beleszerelmesedek az útba, hogy az nap mást nem is mászok! :) Összesen 3-szor megyek fel rajta. ( Testemben mindenhol izomláz tombol, hiába jógázom minden este 1,5-2 órát.)

Mászás végeztével eszünkbe jut, hogy ma még nem igazán ettünk, következik az ebéd-vacsora. Ma tejberizst csinálunk, amit Andris anyukája által készített lekvárral fogyasztunk! Degeszre esszük magunkat, majd a naplemente mellett elmélkedünk az élet nagy dolgairól!:) Estére hulla fáradtan esünk haza, de a jóga ma sem marad el! Ma Andris tartja az órát és, sikerül nagyon jól lenyújtanunk magunkat. Este 11 óra tájékában már nyugovóra térünk, hisz holnap is munka és mászás vár ránk..

Csütörtök:

Ma 06:40-kor keltünk, reggel még el akartam ugorni a kisboltba reggelinek valót beszerezni. Amint a kis bolt előtt álldogálok, megszólít egy helyi lakos (természetesen horvátul) és Én egész jól reagálok kérdésére.:) Pár perc és már nyit is a bolt... Gyorsan robogok vissza, nem akarok elkésni a reggeli útbaigazításról!:) A mai napra szánt meló ismételten zsalukő transzport 60 db.:) A melót ma már teljesen önállóan csináljuk. Én vezetem Miro Land Lover Defender Safari terepjáróját, és Andrisnak köszönhetően még a motorcsónakot is vezethetem!:) A délelőtt villámgyorsan eltelik. (Miro ma csak 30 zsalukő után ezt mondja: "Ok srácok, mára ennyi elég, a többit majd holnap felhozzátok!) Hát nem kellett kétszer mondania!:)

Munka végeztével "gazdánk" ebédet csinál nekünk(tejszínes bazsalikomos gnocci), miközben megbeszéljük a távoli projekteket... Majd Andris úgy dönt, hogy ideje fürödni. Felveszi neoprém ruháját majd csobbb. Én a partról kémlelem, és amíg ő sznorkerezik, én süttetem magam a tűző napon!:) Egy kis meditáció a tenger mellet, majd mint mindig ma is a mászásé lett a főszerep.
Talán a meditációnak, talán a megszokásnak köszönhetően, mára végre a paráimnak hűlt helye maradt. Végig kiegyensúlyozottan, nyugodtan tudtam mászni! A mai mászásaim talán egy életre emlékezetesek maradnak. Végre nem kapkodva a levegőt, hanem nyugodt lassú légzéssel másztam. Nem azon paráztam, hogy mennyire van alattam az utolsó köztes, hanem arra figyeltem ,hogy hova és hogyan lépjek... Azt álmomban sem gondoltam volna, hogy december 30-án olyan melegbe fogok mászni, hogy az már kissé zavaró. Ez ma megtörtént...:)

Mászóka után ma korábban hazatértünk, hisz vendégeket várunk! (4 magyar mászó, akikkel mellesleg a szilvesztert is együtt töltjük majd.) A szoba csilli-villi, a kandallóban lobog a tűz, az ital tálalva, minden klaffol... Már csak a vendégek hiányoznak, de lassan ők is velünk lesznek!

Dovi Denja ! :)

Napfelkelte:

Naplemente:

Mr. Fehérkéz:

Az öreg halász:

A másik öreg halász:

Újdonsűlt barátom: (Gyík úr)
La verda:
Andris csillagokat lát:

1. Gabókám! Nagyon király volt veled itt Sveta Nedjeljában. Örülök a jó mászásoknak. Csináljunk még ilyet.