2011. június 14., kedd

Ausztria június 9-12.

Az időpont előtt egy héttel dőlt el, hogy jó akkor legyen Ausztria. Csütörtökön indultam Miskolcról fél5 IC-vel kicsit késett de odaértem Fehérvárra, ahol Fidi és Gabó már vártak úti célunk Rax. Valamivel éjfél előtt értünk oda köszönhetően, hogy a határon is feltartottak, de végül gond nélkül megérkeztünk igen erős hátszéllel. mivel sötétbe értünk oda nem sok mindent láttam, felmértük a terepet aztán alvás, másnap kelés. Fél8 körul dobott ki az "ágy", majd egyből a Battaiakat kerestük. Nagy meglepetésünkre szép számmal eljöttek még olyanok is akikre nem számítottunk. Ilyen volt Andris, aki az ismerős hangokra előkóválygott a sátor hidegéből. Gyors pacsizás reggeli, aztán irány a szikla. Adlitzba vettük az utunkat gyönyörű tájakon keresztül. Amint odaértünk bele is csaptunk a lecsóba, a fal hátsó részét vettük ostrom alá. bemelegítésnek 2 hetest utat másztunk mindkettő elsőre akadt majd Gabo ostrom alá vett egy gusztustalan 8--t. TR megnéztem ebéd előtt, de eléggé elvette az étvágyam. Délután még volt néhány levezető út, aztán visszamentünk Raxra a sátorhoz. A parkoló úgy nézett ki, hogy körülbelül 50sátor volt felállítva, ezzel is fesztivál hangulatot varázsolt a hely. Vacsora előtt kimentünk horgászni a patakra mert miért ne és sikerült is 3 pisztrángot horogra csalni, de visszaengedtük őket a kis otthonukba. Vacsora lecsó volt jól aztán teli hassal indultunk aludni. Másnap a Battai srácok a nagy falakat vették célba mi a sport utak mellett döntöttünk, gy ismét Adlitz. Fidiék kiprojekteltek egy 7+/8--t, a dolog szépsége hogy sikerrel, részemről maradtam az új utak élményénél és sikerült két 7est onsightolni. Gabo rápróbált az existencial nevű úta, ha jól emlékszem a nevére. Nagy látványos az út megmászása, max erő, tekintve, hogy szerintem legalább 7m-t áthajlik. Összességében mindenki elégedetten zárta a napot és mentünk vissza a táborba. Kis kaja, pakolás búcsúzkodás és irány Mixnitz...

A hely álom szép. Még sötétedés előtt sikerült odaérni és persze az utakat is megnéztük. Lefelé jövet kis sör vacsora majd elraktuk magunkat holnapra. Reggel nem is húztuk az időt, pakolás irány a fal. A Mixnitzi aréna 3 falrészből áll, egy alsó, felső, illetve hátsó részből. Az alsón nyitottunk. Mint kiderült Fidiéknek maradt itt egy-két út áprilisról. Egy közép szép 7es bemelegítő, kis para faktorral. A következő út életem legszebb hetese volt. Az út teljesen egyedi és sokféle képen mászható, de az biztos, hogy nagyon elegáns mozdulat sor visz fel a standig. Sikerült Fidinek is és nekem is megmásznia. Gabo egy 8as-ba küzdött egész korrektül össze van már pakolva, csak meg kell mászni. Ezután a felső részt néztük meg. Egy út nagyon megtetszett, ezt is 7ért adták, 80fokos rejbi tábla középen egy hosszú repedés. Ritkán adódik, hogy piazt mászhassak, de itt összejött. Harmadik próbára megmásztam. Azt tudni kell, hogy Gabo cipő nélkül jött el a túrára. Most nem tudom, hogy Fidinek a lyukas Cruxa motiválta vagy csak szimplán jött az ötlet, de Gabó úgy gondolta mezítláb vállal egy 6+-t. Bevallása szerint fájt, de simán mászta. Ezután megnéztük a hátsó részt.. Igazából, azt sem a képek sem a szöveg nem adja vissza, ezt látni kell. Bodrogi Zolit idézve "íííííííííííígy mennek fel a 8a-k". Talán ennyi elég is róla. Összepakoltunk és indultunk sajnos vissza Fehérvárra.

Összefoglalva, eddigi legjobb mászó kirándulásom volt és remélem, még nagyon sok hasonló lesz. Battaiak: Sikerült megismerni egy nagyon összeszedett és jó emberekből álló csapatot, akikkel remélem minél hamarabb összefúj a szél valamelyik szikla árnyékába.