2011. október 10., hétfő

Egyedül




Eltelt a Franken óta egy hét.
Mindenki melózik,vagy nem ér rá. Maradtam magamnak. Úgy döntök elmegyek végre a Zahmer Kaiser Piramiden Spitze nevű csúcsára.Télen próbáltam,de berezeltem. Szerencsére!
Uwe fél maratont fut,én meg megpróbálok bő idő előtt a csúcsra érni.
A túra idejét 3 óra 30 percre írják.
Ráizmozok,s neki veselkedek. Elég jól megy,csúcs alatt vagy 30 perccel 1 óra után. Gondoltam bőven meg lesz 1,5 óra alatt.
2 liter tea a táskámban,kis kaja,beülő,sisak és egy heveder. Azt írták lesz valami klettersteig.
Túrabot a kézben,mivel körben szeretnék lejönni. Többet lássak.
Beszállok a klettersteigbe,majd egy kanyar után el tünnek a jelzések. Egyedül télen elég hard lett volna.
Látok egy keresztet.

a jobb oldali a benézett csúcs. Alatta az utam,s tőle balra a másik csúcs alatt a traverz.
Kis 3-4 es mászással,néha fűcsomót,néha mozgó köveket fogdosok. Felérek,s látom ez nem az a csúcs amit kitűztem,hanem a szomszédja. Visszanézek a lejtőre,s belém áll a szar. Hogy megyek le innen?? Cikázó kérdések,majd megpillantok 2 mászót.
- Hogy lehet innen lemenni,merre van az út?
-Itt lemész a gerincen 6 osért,vagy a szikla tövében traverzálsz.
-Azt hiszem a gerincet kihagyom,mivel a kőzet elég laza,meg hát csak beülőm van,meg egy hevederem.
,,Leveretek" a traverzbe. Kb 500m 30 perc. Lábam talajon,s igyekszem,hogy még a 2 órába beleférjen a csúcs.

bal oldalt a Lofer és a Leogang csúcsai
Megvan. Közel 30 fokos melegben a teámat szürcsölöm,s elfogyasztok egy két szenyát.

a német haverom
Térkép,összegzés.
Lemegyek körbe.

a Wilder Kaiseri rálátásom,alul meg a Hütte
Első tábla 4,5 órát ír. Gondolom ez megőrült,milyen 4,5 óra?
Megyek,megyek s közben elfogy a teám. Nincs piám. Szemem előtt a söröm,amit majd az autóba szállás után egy kocsmában szeretnék elfogyasztani.

másik német haverok
Futok le,szinte már vonszolom magam,mikor el vonszolom a testem egy Hütte mellett, majd újabb tábla,2,5 óra.
Nem térek magamhoz,hogy a retkes faszba,hiszen még max egy órám van sötétedésig. Majd 10 perc múlva még egy tábla,amire a túra végcélja és mellette egy 30 perc van írva.
Megnyugszom,s tényleg fél óra múlva már a sörömet vedelem mint egy állat.
Ezen a hétvégén szombaton 30 fok volt,vasárnap olyan eső a 6 fokkal,hogy bevert minket Sparchenből a termbe. És hétfőn már tündöklöttek a Bayor alpok hegyes csúcsai. Első hó!

Chiemsee felölés a falu felöl,ahol lakunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése