2011. október 12., szerda

Szép kis hazám és Schleier Wasserfalle



Nem akarok bunkónak tűnni,hogy éppen a Gabikácskára írok rá,de ez így alakult most. :)
Először is egy kis hazai elmélkedés és megemlékezés. Nincs benne semmi bántó,ezek a tények.
Tündivel és Gabóval kezdtünk Kőárokba. Aki tudja a sztorit az tudja,aki nem az nem. A lényeg,hogy amikor én is fúrok,akkor azért kijárunk ráellenőrizni a csavaranyára,nehogy már az én lelkiismeretemen száradjon egy ember élet.
Ezen felül szép kompakt kőzet. Bár már másztam ott,de nem tűnt fel,hogy minden útban van valami, ami ki akar jönni,és az pont nálam. Egy ilyen fogással tönkre tettem egy széket,átszakította a fogás a hálóját. Pszihé edzés, megjöttem!!
Második alkalom Csókakő. Tündivel. Gabó később jött.
Bemelegítésnek egy olyat találtam,amiben csak a feléig van nittelés,majd az út elmegy balra. Viszont aki ezt nem tudja,mivel értelem szerűen a legtöbb út egyenesen vezet,az eltéved,és az egyenesség törvényében egy olyan befejezést talál,ahol majdnem minden fogás mozog,és a standig nincs nitt!! Viszont ez egy könnyű út. Ezért sokan szeretnék majd mászni. De,mivel nincs bent a felétől nitt,ezért aki fúrta,lehet,hogy majd egypárszor csuklani fog.
Én,Mi,ha találunk egy könnyű utat,azért max 3m enként ráfúrunk a falra. Hiszen én is 5 ösnél kezdtem el a mászást előlbe!!
Majd Várgesztes volt,estére! Nagyon fasza még mindig.
Aztán jött a boulderjam! Kár,hogy csak ennyi az a mászóközösség,amiről majd egy fél éve zengedeztem.
De legalább van. Volt aki Miskolcról jött,volt aki sörözött, volt aki szórakoztatott,aki keményen nyomta és aki kopasz fejre nyílvesszőt tapasztott fel a saját nyála segítségével. Szerintem a ,,legnagyobb ember" mind közülünk.
A lényeg,örülök,hogy pont ekkor értem haza,és ezekbe belecsöppenhettem. Kösz!!
És ÚJRA ITT
A Schleier az egy mese. Azon gondolkodám,ha Gabóék átprogramoznák a Kotecniket ide,akkor még kint alvós,piázós görbe estét is csinálhatnánk. Nekem van szabim,csak partnerem nincs akivel kimenjek Kotecnik-be. Ide tudok menni!
Szóval ez egy álom,gecci nehéz utakkal. Még a 7+ is megkéri. Sec Go-ra lett egy 8 asom,és kétszer próbáltam egy 8+/9- t.

a pont felett az út,Überraschung 7b
a piros pont a kötél melletti magasabbik sziklán van. Innen indul az út és a fekete csík mellett jobbra a felső pocakon van a vége.

struktúraAz első boulder megvan,a második még nincs. De majd most hétvégén,remélhetőleg. Nem csak kis fogásos,de még kell hozzá egy kis kitartás. Én csinálom becsülettel az edzéseket. Meglátjuk!
Szóval ha gondoljátok beszéljétek meg egymással. Hátha! És,garantált esőmentes,déli fal. Ami annyit jelent,hogy van közel 50 m áthajlás,alja40-50% között,teteje 30-40%plusz egy kis plafon.Kb. 10m.

a fal lentről,
majd oldalról nézve.
Minden út,ami télen mászható negatív. Viszont,a tövében lehet aludni,csak hálózsákban is.
Szóval,ez egy MESEFAL,CSODAFAL,ahol mesehősök szólóznak,és csoda erős emberek gyűrik ezeket az utakat.

2 megjegyzés:

  1. na mi a ménykű?
    Válaszokat akarok,h kijöttök é ide inkább,vagy nem?

    VálaszTörlés
  2. Hát nem :)
    messze van nagyon

    VálaszTörlés