2011. március 7., hétfő

Aschau és Kampenwand

Nem is tudom hol kezdjem. Talán az égésemet hátrébb rakom,és leírom,hogy mi ólálkodik a Chimsee partjától vagy 15 km-re.
Tehát.. Ha elhagyjuk Salzburgot München irányába és Bernaunál lemegyünk a pályáról,akkor 15 km után beérünk Aschau nevű kisvárosba vagy faluba. Tudja a jó isten,hogy mi a hely államigazgatási rang alapján megkapott besorolása.
A lényeg,hogy lenyűgöző. Olyan hegyekkel indul mint a Bakony vagy Vértes,és amikor elnézünk a távolba,rengeteg kopár hegycsúcs. Átlagban 1500-1700 m magasak. A parkolók k völgyek,és a völgyek felé szikla tornyok púposodnak.
Itt a Kampenwandon 10-180 méteres utak vannak, 3-9+ ig(található itt 140 méteres 8+, 9, 9+,120 méteres A3),összesen 270 út. Azért érdemesebb felköltözni,minthogy minden nap min. 1 órát sétáljon a mászó. A min. 1 óra eléggé hangsúlyos. Egy hosszú hétvégét bőven megér.
Mi a hétvégén a Kaltwasserl nevű falat néztük meg. 5 szektor 52 úttal egy pár boulder barlanggal 1000 méteren. Az utak jellege: kissé potyogós egy két út,a kaller jól szanáltat ír,ami 3-4 méterenkénti akasztást jelent. 25 méteres 7 es 7 akasztás,standdal. De ennyi akasztás van 18 méteres 6+-on is.
És itt jön az égés. Ketten mentünk,Kata és én. Hóban felfelé,a napsütötte falhoz.
Bemelegítésnek egy 18 méteres 6-. Markus Stadler nyitotta 2005-ben. 5-6 belel üléssel meglett. Azt gondoltam milyen fasza formában leszek,hát ez hamar elszállt. Ide első OS és ilyen foss vagyok. Majd egy 18 méteres 5-ös. Na ez meglett. :) Utána egy 25 méteres 7-es.

Minden szép volt,amíg a tetejére nem értem. 80 cm a stand alatti fogástól és ott egy dyno. Ezzel lehet elérni azt a fogást amiből a stand megvan. Hát beszarok,nem hiszem el. Az utolsó erőmet összeszedem,de kevéske. Másodszorra megvan. OS.80 cm!!! Majd egy utolsó 6+ 25 méteres.
Na ez! Megint megvan.OS. A többi itt ott vizes -pedig van itt még mellette 30 méteres 6-os, 32 méteres 7-es,20 méteres 9+ és a többit ne is soroljam-,barátnőm megfagyott,mert ő most csak biztosított. Úgyhogy megyünk! Ennyi volt. Égtem idén először.Majd még jövünk! Égni!:D
És a Biberi videóm:

Bayern ,Biberei Klettergarten( B.B.2) from Barnabás Beke on Vimeo.

3 megjegyzés:

  1. Mit szólnál ha kimennénk hozzátok most a hétvégén csapatni? :D 4 nap... jelezz mihamarabb

    VálaszTörlés
  2. fasza, a paul kalkbrenner nagyon el lett találva.. nagyon szeretem., viszont hiányoltam a kitörő követ.. :O
    (Y)

    VálaszTörlés
  3. Ja kösz. A zenét kicsit megvágogattam,a vége az már elég uncsi de ez van. A kőröl meg csak fotóm van,mert azt azt sajna nem vettem fel. Bocsesz!! :D

    VálaszTörlés