2011. február 20., vasárnap

A hegy ,a bátor és az időjárás.










Hol volt,hol nem volt....
Múlthéten a Zahmer Kaiser észak nyugati oldalán indultam el,h majd a délnyugati gerincen folytatva elérjem a Pyramiden spitze-t. Hosszú volt az út,elég hosszú és a cél előtt 250 m szinttel,visszafordultam. Megfogadtam,h jövőhéten korábban kelek és megnézem az észak-északkeleti oldalt.
Zahmer Kaiser North Face
Ez lényegében erősebb túra,főleg,h még a parkolóig ,700m, is hó van. Korábban nem sikerült felkelnem,majd keményen nyomom felfelé. 4 órát írt parkolótól a csúcsig. Nyáron!
Időjárás kiváló. Hűvös van és marha nagy köd. Nem látok 20 méteren túl. Végül is nem ismeretlen a hely. Áááááá....
Folyamatosan azon szarok,h ne másik gerincen menjek felfelé. Hiszen csak az egyik gerinc tetején van Klettersteig:http://www.bergsteigen.at/de/touren.aspx?ID=110,bár itt az 1300méter szintet 6,5 órának magát a Klettersteig-et 1,5 órának írja.
Elég jól haladok. (egy pár kép a Großpointer alm-ig)
Parkolótól 30 perc múlva 928 méteren a Großpointner alm-nál,
innen 2 óra múlva 1193-on a Winkler alm-nál pihenek.
Kötél lerak,expresszek,karabinerek,mászógép kirak. Ezeket itt hagyom,majd lefelé remélem meg lesznek még. Idáig voltak taposási nyomok,innentól síléces nyomok vannak,ami azt sejteti,h én taposok. Helyenként elég kellemesen elsüllyedek,tökig,helyenként elég jó a menet. Bár még mindíg nem sokat látok. Néha látom tőlem jobbra a hogy a fehér hó széle eltűnik. Majd ez balra is igaz. Sejtem már közel vagyok. Megcsúszni nem kell.
Hangokat hallok,s találkozom pár sítúrázóval. Kérdezem,h hol a Klettersteig ,a válasz:- Nem tudják,mert odáig nem mentek fel. Innen még 50 méter és sziklák vannak!
Klettersteig,jobb oldali sziklákon
túloldal,
kitaposott útvonal,Most látszik a teteje!

Hágóvas fel,csákány elő,majd tovább. ÉS... Megtaláltam. Kitapostam,majd elindultam felfelé a Klettersteigen. Felmentem egy darabig,majd órát néztem. 4,5 órája jövök felfelé.
Rájövök,ha tovább megyek, tuti nem érek le világosba. Fejlámpámban meg elemcsere kéne,h ezt a lemenetet kibírja világítással.
Így hát gyors pakolás,és irány lefelé. Nem hiszem,h szép lett volna a kilátás,mert hol lehetett látni a csúcsot,hol nem. Percenként változott. Így hát lelkem nyugodt,én egyben,világosba leértem. Majd legközelebb korábban kelek! :D
A túra: 4km-en van 1300 szint. Télen a lejövet olyan max 2-2,5 óra,a hó miatt gyorsabb. Elég komoly zakatolós felmenet,egy két kisebb pihenőhellyel. A végén egy 300 méteres B-s Klettersteig. Kő potyog és a szikla jeges!

Winkler alm,és onnan felfelé
beszűrődő fény a völgybe

napsugár reménye

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése