2012. március 5., hétfő

BaaaArcobaaaa




Mikor egy érzés üt tarkóba,rájössz,hogy ott vagy Arco ba. Vagy csak narkóba. Na mindegy ez lett a főpróba.
Csütörtökkel kezdek.
Michi barátommal és persze Roberttel,megbeszéltünk egy edzést estére. Én gondoltam nem keményítek,hiszen előttem a hétvége. Ehhez képest csak a nehéz köteles utakat másztam(kettő van),majd az elpukkanás véget,egy úton fel majd vissza,majd fel majd vissza szériáztam. Néha az útban lerázással.
Hatását megtette. Tottális széthullás,majd elköszönés és hazakocsikázás. Kata már oltott,hogy milyen hülye vagyok,plusz,még össze sem pakoltam. Szóval kaptam.
Péntek. Az időjárás kegyessége véget,kihagytuk Frankenjura-t,és elmentünk Arco-ba. Minden lehetséges fizetős olasz utat elkerülve,át a Bolzanoi J. F. Kennedy utcán,lassan megérkezünk Trento-ba. Innen jobbos kanyar,majd szállás hely keresés. Szerencsénkre holtszezon van még,így árengedményes bungalót kapunk két éjszakára. Vízzel néha bajok vannak,néha jéghideg,néha éget. Bojler függő.kilátás az egyik irányba

Kipakolás,átpakolás,irány Arco,Massone. Nem jellemezném a Garda tó környékét,mivel azt látni kell. 200-500m es utak,több ezer lehetőség sportutakra 10-40m ig,megannyi boulder,és mindez pár 10 km2 en.
Ha valaki mászott Schleieren vagy Sparchenbe,vagy Misja Pecen és azt mondta az zsíros,akkor itt oliva olajjal locsolják a falat. Hát kúrva szírbánya.
Szikla ismerkedés gyanújával megnéztünk egy Boiacca 5c 12m,Kata is szeretett volna mászni,meg egy Pesce d Aprile 6a 20m. Itt már jelentősen jelentkeztek az edzés nyomai,de leszartam.
Majd város és Garda tó nézés. Látni kell,a ligeteket, a kerteket,a tavat körülölelő sziklákat,szóval látni kell. Majd vissza Pietramurata-ba. Itt volt a szállás és itt van nem messze a falu végétől egy folyó,minek a bal partja egy boulder paradicsom.
Szombat. Ismét Arco. A zsír nem elég soha. Újabb bemelegítés Raper 5c 18m,majd egy próba 6c+ 16m Settima luna Os re. Hát elbaszom. Lemegyünk a parkoló mellé,ahol előző nap egy szép kis barlanggal szemeztem. Elkezdem a bemászását,a 3. akasztás után feladom. Arco bloc ? kb 10-15m. A 8anu azt írja 8b,és egy megmászása van. Szerintem eléggé definiállt 8b ért,de legyen.
Totális szétesésemet tetézem egy ebéddel Arco-ban Katicával és egy sörrel,majd szieszta és irány egy új szektor felfedezése. Előtte fotózás a világbajnokság helyén egy nem éppen világbajnokkal,de ez most mindegy.
Valle del Sarca,Camerette. Az út neve Scorpion 7a 25m. Aki mászta Sparchein ben a Power Crack nevű utat,az tudja,hogy egész lépés hiányos a feléig. Na ez ugyan az,csak az egészet válból tartod,mivel piazba mész fel a kulcsig,ahol bekapsz egy szopó reinbungot. Szóval 3/4 rész faltaposás,majd a maradék rásimulás. Zsírmentes!!!!!!
Frankenbe táblát,Arcoba reibungot és pozitív falat, egyébként meg kéményt nem mászok soha többé.
Ja az út. Szép,de én már felszenvedtem magam,nem jellemezném hogyan,Kata azt mondta,hogy az üvöltés előtt elég csúnya fejem volt.
Vasárnap. Gondoltam rámegyek a boulder tömbökre,egy kis film erejéig,hiszen rövidke utakhoz talán még van erőm.
Esett,így egy harmadik szektor mellett döntöttünk. Valle dei Laghi,La Gola,B sector. Gyönyrű formavilágok,40 mes barlang,repedés,bevágás,kémény,tábla,negatív,pozitív és zsírmentes falak.
Utsó erőmmel felküzdöm magam egy 6c-n Entropia 11m,majd mellette megnézek egy 7a t 12m,mellette egy 7b+ t 15 m. Az utak gyönyörűek,rövidek de velősek,én alul maradok,hiszen tényleg széthullottam.
Ismerkedésre nagyon fasza trip volt,viszont a tanulság,hogy azért lehet szünettel jobban menne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése